Stresuj się lepiej

Nie stresuj się… Stres powoduje wrzody żołądka, stres powoduje zmniejszenie odporności, stres jest zły. To tylko parę haseł, które powtarzane są na codzień. Ja też często mówię, pokazuję i uczę, jak stresować się mniej i jak zmniejszać skutki uboczne stresu, które nie zawsze dobrze wpływają na nasze zdrowie.

Ale żeby nie było tak pięknie, żeby nie było tak łatwo, pokomplikuję Ci trochę myślenie o stresie. Bo wiesz co jest najistotniejsze?

SPOSÓB, W JAKI MYŚLIMY O STRESIE

Kelly McGonigal, której wystąpienie znajdziesz TUTAJ udowadnia, że stres to nie nasz wróg. To nasz przyjaciel, który pomaga organizmowi być bardziej wydajnym.

W badaniach, które prowadzono udowodniono, że szkodzi nie sam stres. Ale przekonanie, że on jest niekorzystny.

Co jest więc kluczem ?

TO ZMIANA MYŚLENIA O STRESIE

Dzięki temu możesz poprawić swoje zdrowie, poprawić reakcję ciała na stres, a zatem zmniejszyć jego szkodliwość.

Kiedy to zrobić?

Kiedy dopada Cię stres- wtedy też w zależności od tego, jak o nim pomyślisz, możesz zmienić jego działanie. Pomyślałeś kiedyś, że stres pomaga Ci w nowym wyzwaniu? Że szybszy oddech to więcej tlenu dla naszego organizmu?

Jakbyś nie był do końca przekonany to mam dla Ciebie jeszcze jeden argument. Tym argumentem jest OKSYTOCYNA. To neurohormon, który pewnie kojarzy Ci się jako  powszechnie znany hormon przytulania. Nie wiem, czy wiesz, jest on także produkowany w procesie reakcji na stres. Ogólnym zadaniem oksytocyny jest sprawienie, żebyś poszukał wsparcia u innych ludzi. Dzięki temu negatywne skutki stresu zmniejszą się. Ale z punktu biochemicznego oksytocyna  chroni układ naczyniowy przed skutkami stresu, rozluźniając tętnice w stresującej sytuacji. Ważne, że ten hormon pomaga także zregenerować się komórkom serca, wzmacnia je. Jego produkcję można zwiększyć, zwracając się do innych o pomoc.  Wspólne przeżywanie stresujących sytuacji pomaga chronić nam serce.

Czy możesz się stresować lepiej?

  1. Pomyśl o reakcji na stres jako o pomocy, organizm motywuje się do nowego wyzwania.
  2. Zwracaj się o pomoc, w sytuacji kiedy jesteś narażony na większy stres.
  3. Pomagaj innym gdy widzisz, że ktoś przeżywa stres.

Od dzisiaj możesz stresować się lepiej

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s